Framme

Nu är jag framme i Mt Haguen. Smått omtumlande första två dagar. Jag vet knappt vart jag ska börja. Mina första två dagar har varit mestadels introduktion. Hälsat på massa nya människor, lärt mig hitta lite i staden o.s.v. Jag bor i ett eget hus på ett av MAF:s områden. På mitt område finns 7 andra hur där andra MAF familjer bor. En hel del kulturchock när jag anlände igår. På flygplatsen möttes jag av hundratals storgråtande människor. Det var nämligen begravning och den döda kroppen fanns med på min flygning. Då samlas hela släkten och sörger och med hela släkten betyder det verkligen HELA släkten. 
 
Jag möttes av Lauryn som har tagit hand om mig de två första dagarna och även två MAF piloter som kom och hälsade. Lauryn är en äldre kvinna från NZ som är pastor och gift med Rick som är ansvarig för MAF:s egen flygskola här i Haugen. Vi hade en hel del säkerhetsgenomgång vilket var lite överväldigande för mig efter så lite sömn senaste två dygnen. Det är väldigt annorlunda här. Jag kan inte gå någonstans själv och man måste hela tiden vara på sin vakt. Jag visste om innan jag åkte hit att det var väldigt annorlunda men hade nog inte föreställt mig hur det faktiskt skulle kännas när man väl var här. Hur som helst, jag sov hur bra som helst första natten 12 h. :) Vaknade till ljudet av fågelkvitter, tuppar som gol och extremt högljudda syrsor. 
 
Jag är hittils väldigt imponerad av allt det arbete som människor lägger ner här och vilken skillnad de verkar göra. Det är väldigt inspirerande och jag förstår att det är svårt att bli nöjd med tillvaron i sitt hemland om man en gång kännt den tillfredställelsen av att faktiskt göra skillnad. Imorgon blir min första dag med piloterna. Förhoppningsvis får jag följa med på någon flygning också. 
 
Dags att sova! Vi hörs igen! Ska se om jag kan ladda upp lite bilder imorgon. :)

Kommentarer
Postat av: Annso

Hej
Va spännande o höra.
Njut av vistelsen alltför snart e du tillbaka i de regngrå Sverige:)

2013-12-04 @ 16:48:10
Postat av: Johan Rex

Jag följer med spänning här.

Var rädd om dig!

2013-12-04 @ 20:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0