Första flygdagen!

Idag fick jag förmånen att följa med Michael och Caravanen runt stora delar av landet. Vi landade på 4 små flygfält och sedan tillbaka till Hagen. Det tog i princip hela dagen. Jag har aldrig varit med på liknande flygning. Man försöker hålla sig runt 10000 ft VFR. Försöker undvika molnighet, regn, åska och isbildning och har berg runtomkring som pikar på 14000 ft som högst. Dagen blev helt klart ett äventyr och jag erkänner att jag bad en del böner att vi skulle landa säkert hemma innan dagen var slut, och det gjorde vi. Skönt, att slippa övernatt ute någonstans. Michael lärde mig en hel del och jag fick även chansen att ta en av landningarna själv på ett av de sluttande och leriga fälten. 
 
 
Michael bjöd på kaffe och kakor på 10 000 ft på sista sträckan. Han visste helt klart vad jag behövde! 
 
 
Lastning i Mt Hagen på morgonen innan första start. 
Plockar upp passagerare i Tari. 
Piloten Markus flög GA8 Airvan idag och mötte upp oss Awaba. 
Ungefär såhär bra såg det ut på vägen hem.. Molnterapi för mig på hög nivå. Längtar hem lite där säker höjd ligger på ca 1000 ft.. 
Airvan strax redo att lyfta igen. 
Welcome to Kawito INTERNATIONAL ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Annso

Läskigt låter de fast ja e okunnig i ert flygspråk:)

2013-12-05 @ 17:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0