Alla hjärtans dag!

Just nu sitter jag på gymmet lite. Hoppar in lite för mamma när hon skulle ut och göra ärenden. En kopp kaffe, pepparkakor.. mm.. och när hon kommer tillbaka blir det lite kyckligsallad. Ikväll väntar Alla hjärtans dags mys i kyrkan med ungdomsgruppen. Jag ska åka om en stund och hjälpa Matilda förbereda lite med dekorationer och sånt kul :)

För de flesta är nog lite delade känslor kring Alla hjärtans dag. De som är ensamma känner sig ännu mer ensamma och de som lever i en relation verkar antingen tycka att Alla hjärtans dag är för överskattat att fira eller har massa press på sig att det ska vara på ett speciellt sätt. Synd tycker jag! Jag väljer att tycka om den här dagen! Fantastiskt att vi har en dag i almanackan när vi blir påminda om att vi ska visa våra nära och kära att vi tycker om dem. Även om det är något man ska varje dag så kan det vara bra att bli påminnd. Som men allt så handlar det om inställningen. 


Jag är otroligt tacksam för min familj och alla underbara vänner! Ni betyder så mycket!


Kommentarer
Postat av: T

Du har så rätt så; det är en ganska delad dag, men som alltid blir det ju vad man gör det till. Glad alla hjärtans dag!

2011-02-14 @ 22:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0