MCC

Jag tänkte att det kanske är dags att börja att skriva lite här igen. Den här veckan känns det som att det finns en del spännande att dela. Jag befinner mig i Bournemoth för en 8 dagars MCC kurs (Multi Crew Coperation).
Skolan är European Skybus och jag är här tillsammans med Johannes och 4 andra piloter. Än så länge har kursen varit väldigt intressant och bra. Vi har haft ground school tre dagar med Head of Training Mike som har en lång karriär bakom sig och mycket erfarenheter att dela. På tre långa dagar har vi gått igenom allt från viktiga saker när man jobbar i team, olika flygregler och praktiska saker att tänka på i simulatorn nästa vecka.


Utanför skolan en solig fredagmorgon. Johannes och vår hyrbil.

En hel del checklistor och procedurer att lära sig inför simulatorn nästa vecka. Vi kommer flyga en Boeing 737-200, full motion simulator.

Eduardo från Frankrike, Roberto från Italien, Johannes och Marcin från Polen. Firar att första veckan är avklarad på en mycket Engelsk Pub i närheten av flygplatsen. Trevligt med nya vänner!


Kommentarer
Postat av: Tom

Det verkar spännande! Lycka till! :)

2011-12-11 @ 20:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0