2011

13 timmar kvar på 2011.
Igår när jag gick från jobbet skrev jag ett frånvaromeddelande i outlook som löd "Jag är ledig och är tillbaka på kontoret på måndag nästa år." Det känns alltid lite speciellt med nyår. Jag gillar det! Förväntan, hoppfullhet och självklart en hel del festligheter. Det blir ett tydligt avslut och en ny början, ett tillfälle att se vad man har att vara tacksam över.
Vad har du att vara tacksam över från 2011? Nya upplevelser, utmaningar, något nytt du lärt dig eller kanske en ny vän?

Mitt 2011: Gick på en salem al fakir konsert, åkte mer längdskidor än något år tidigare, sjöng i Gloriamusikalen, var tonårsledare, flyttade 3 gånger, började pendla till jobbet, var i Vemdalen/Sicilien/Finland/Warsawa för första gången, började sjunga i ett lovsångsteam, åkte på 3 tjänsteresor, flög upp och klarade uppflygningen för ME/IR, gjorde MCC kurs i England, fick en till lillasyster, blev kär och hade en pojkvän i 7 månder, var på Leeland på GF(riktigt höjdpunkt), hörde "need to breath" för första gången, bytte bank, testade akupunktur för första gången, gästade 6 bröllop (tackade nej till 2 utöver det), lärde mig baka fina tårtor, åt lunch med farmor nästan varje vecka, började spela guitarr, var i ullared, spenderade många fina kvällar med gamla och nya vänner, fick uppleva Guds trofasthet och längtade efter Guds närvaro mer, spelade bonanza för första gången, sålde min bil, åkte vattenskidor på en skida för första gången, sov för lite till och från, pratat med Anna säker 70 timmar i telefon, var på fantastiskt bruncher i stockholm, bodde med Elin i fem månader, klippte lugg, blev östgöte men är fortfarande smålänning i hjärtat. 



Som Stinissen skriver på den 31 december:
Allt det som varit, din synd, din sorg, din smärta, vilar i Faderns famn. Du behöver inte oroa dig för något. Du kan trygg gå in i det nyas möjligheter.

Tack alla ni familj och vänner som gjorde 2011 till ett bra år!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0