Turistdag

Så idag väckte alarmet mig klockan halv sju och det var dags att dra sig upp och duscha. Jag sov så gott i en så skön säng. Jag har fått ett eget rum med tillhörande badrum. Familjens hus här är hur stort som helst. Klockan halv åtta var det dags för lite frukost bestående av te, frukt och en rostad blåbärs bagel med cream cheese. Inte illa! Eftersom Virginias mamma är väldigt morgontrött fick deras pappa gå och väcka henne vi åtta tiden trots att hon sa till oss kvällen innan att vi skulle åka in till stan vid åtta för att slippa den värsta trafiken. Pappan däremot sover aldrig längre än till fem på morgonen. Vilka härliga människor! Lite efter åtta kommer Shelly (mamman) upp i pyjamas och dricker lite kaffe, sen kan vi ge oss iväg. Väl inne i Washington är det högt tempo mellan diverse museum och turist attracktioner. Vilken förmån att ha med sig två privat guider dessutom. Vi var tillbaka hemma på gården igen ca halv sex och då var det dags att laga mat. Familjen här hade bjudit in till "swedish meatbol party" så det var inget annat än att Johannes och jag fick göra lite köttbullar. Mycket trevlig kväll och dag. Under kvällen gick jag och några tjejer ut till stallet för att kolla på en av de nya katterna. En stor ganska tjock gul katt. Så kelig och mysig. Saknar Sessan och Misse lite. När vi skulle gå fick vi syn på en tvättbjörn som hade tänkt ta sig upp på loftet.. Alla blev lite små rädda så vi gick in. Jag forstod inte riktigt vad det var förrens vi kom in.

Virginias föräldrar Jack och Shelly.
I köket. Virginia och hennes syster närmast kameran.
Vi åkte ända upp, 500 fot. Där hade man bra utsikt över staden!
Minnesplats för de som dog i Vinetnam kriget..

Nu ska jag sova efter en lång dag med mycket intryck. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0