Klisterlappar, löpning och böter

Igår så började vi dagen med att åka till kyrkan ca 2 timmar och hjälpa till med att klistra adresslappar på inbjudningar till ett event som vår kyrka ska ha snart. Vi tillsammans med ca 15 andra klistrade lappar 12 500 kort. De annonserade på onsdagens möte att de behövde hjälp och eftersom att vi har ganska flexibelt schema tänkte vi att vi kan ställa upp. Resten av dagen spenderades av hårt pluggande ute för en gång skull. Temperaturen gick upp något i solen vilket var skönt. Så en del färg fick jag i ansiktet faktiskt. Efter det var det dags för en springrunda. Jag sprang 6 miles=9,7 km på 54 minuter. Det var första gången jag sprang så långt, så det kändes bra. Var helt död i kroppen resten va kvällen men det var det värt. Kvällen avslutades med mat och Aviator.

En annan underlig sak som hände igår var att Johannes hade fått ett brev som han skulle hämta ut på ett postkontor. Vi kunde inte komma på vad detta kunde vara, så förväntansfulla åkte vi dit. Till vår stora besvikelse var det en böter för att något (!) kört mot rött ljus i Orlando det 30:e december. I brevet var det bilder också. Eftersom Johannes inte var tillbaka i Florida än vid den tiden så var det inte så mycket snack om vem den här bötern faktiskt tillhörde. Däremot tyckte han att det var onekligen kul och skrattade ett bra tag, innan han insåg att det faktiskt inte var så roligt. Så, jaa 125 dollar blir det att fiska fram och betala. Det här landet slutar aldrig att förvåna en. Och tro mig, det var ett ärligt misstag! Men man lär sig av sina misstag.


Så en blandad dag blev det! Idag är det dags för nya utmaningar med AGK(Aircraft Generall Knowledge) boken.
Vi hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: Johannes

Det roliga är att hon stannade vid rödljuset innan hon beslutade sig för att köra vidare ;)



Det är andra gången nu som vi får bilder på bilen skickade hem till oss. Och tyvärr kan det vara en till på väg...



Eftersom jag står som ägare kan ni gissa vem det är som blir prickad mitt i registret.



Grattis till löprundan!

2010-01-08 @ 15:30:28
Postat av: johannes jr

man måste bara älska den här bilden! alla andra står helt still och rödljusen är tända. men ack, det stoppar inte ms Zahlin. underbart måste jag säga ;)

2010-01-10 @ 02:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0