En uppdatering från helgen.

FREDAG
Efter en lång dag med pluggande tog vi oss till pursuit som är en samling i kyrkan för "unga vuxna" på ca en och en halv timme. Efter det åkte vi ett gäng till en restaurang som heter Steak n' shake. Man kan säga att det var ett lite förfinat Mc donalds. Jag åt en kyckling sandwich med vindruvor och äpple till. Helt okej faktiskt och bra pris. Efter det följde Hanna, Allie och Joel med oss hem för lite sveskt fika och kort spel. Vi fick redan på en del nya spännande saker som att flera av våra vänner faktiskt har en egen pistol och licens. Man är lite ovan med det när man kommer från fredliga Sverige. Det blev en mysig kväll och vissa stannade ända fram till efter två. Så är det när man har trevligt antar jag :)

Lite småchockade över att jag hade kameran uppe.

Någon var glad.

Hanna, Allie och Kim (från Holland), Martin.

Joel och James

LÖRDAG
Eftersom kvällen innan blev nästan fram till tre snåret så blev det en lång sovmorgon. Dagen bestod av mycket Hanna och Samantha (två stycken av systrarna Hjälmeby) och köpte lite taco ingridienser och vi tillsammans med Johannes, Chris och James lagade sedan mat, spelade tabu och kollade på en väldigt intressant film som hette "Penelope".

SÖNDAG
Sista dagen blev en väldigt skön dag. Vi var i kyrkan, började flytta en del grejer till lägenheten, åkte till Ford och kollade lite på bilar och jag hann även med att ta en power nap så sådär en och en halv timme. Så skönt! Det var längesen. Efter kyrkan på kvällen blev det ännu en sen fika i svenskarns hus. MYS! som Sofie hade sagt. Amerikanarna är väldigt nyfikna på vad vi svenskar egentligen tycker om människorna i det här landet. Jag gav dem ett ganska neutralt svar om att de är ett väldigt generöst och socialt folk, vilket stämmer.

Johannes och Joel

Lexikon är alltid bra att ha om man vill lära sig svenska... eller engelska.

MÅNDAG
Idag var det dags att ta tag i pluggandet igen. Powerplants var dagens ämne och jag plöjde gladeligen igenom fyra kapitel om kolvmotorer. Äntligen början poletten trilla ner! Johannes har nu dock börjat repetera så att jag ska komma ifatt den här veckan. Till skillnad från oss dödliga kan han läsa flera timmar utan paus. På eftermiddagen tänkte jag att det var dags att ta tag i lite städande också eftersom vi flyttar nu i veckan så nu är bilen färdigstädad, uterummet, Viktors rum och tvättstugan. Imorgon satsar vi på köket. Ikväll blev det också en springrunda, 4 miles, förbättrade tiden med 40 sekunder i alla fall. Det är ju alltid något.

Hej hopp till nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0