Framtidsplaner

Spännande, spännande. Sista dagarna har jag haft mycket tankar om vart jag ska bege mig efter den här härliga vistelsen i detta stora land som jag har tagit till mitt hjärta. Sorgligt men sant så är det knappt två månader kvar tills jag är tillbaka i hemlandet Sverige. Men "..better things are yet to come.." Jag har en del beslut som ska tas denna veckan i vilken riktning jag ska gå efter det här så var gärna med att be för att det blir rätt. Jag tackar Gud för alla upplevelser jag har fått vara med om än så länge och alla underbara människor som jag har mött på vägen. Det har verkligen varit både inspererande och lärorikt att bo här i Florida den här tiden.

Igår kväll såg jag, Hanna, Shima och Samantha på "when in Rome". Ganska mysig film, med mycket romantik. Perfekt för en regning måndagkväll med ett gäng tjejer. Snart kommer Lauryn hit och så ska vi till gymmet en sväng. Det är lika bra att hänga i så gott det går.

Här är texten på en låt som har betytt väldigt mycket för mig under tiden här i USA. Jag har bett Gud visa mig mer av vad ovillkorlig kärlek är. Jag tycker att den här låten talar mycket om det, att hur många gånger vi än vänder Gud ryggen så står han där med öpnna armar och vill umgås med oss. Han lämnar oss aldrig. Han har förädrat mitt liv och jag är säker på att han kan göra det i ditt med.
Lyssna gärna på den här: http://www.youtube.com/watch?v=LCsGgYBnf0Q&feature=related

All for love the Father gave
For only love could make a way
All for love the heavens cried
For love was crucified

Oh how many times have I broken Your heart
But still You forgive
If only I ask
And how many times have You heard me pray
Draw near to me

Everything I need is You
My beginning, my forever
Everything I need is You

Let me sing all for love
I will join the angels song
Ever holy is the Lord
King of Glory
King of all

All for a love a Saviour prayed
Abba Father have Your way
Though they know not what they do
Let the Cross draw man to You

 

Kärlek


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket underbart kort-- jag älskar er!!!!

2010-02-09 @ 19:10:08
Postat av: Johanna

det låter som du har utvecklats och förädlats under din tid i USA. det glädjer mig att du fortsätter följa Jesus lika helhjärtat och att du har sådan passion för det du gör. Jag saknar dig och ser verkligen framemot att få träffa dig!

Kramar om Dig Emma!

Gud välsigne dig

2010-02-09 @ 19:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0