Stage check!

Idag gjorde vi vår första stage check. Ett teoriprov där man kollar av att man kan allt man ska än så länge. Vi var alla lite små nervösa eftersom vi inte riktigt visste hur proven här skulle vara. Men vi gick därifrån glada allihopa, och gissa vem som slog båda grabbarna och satte 100% på provet?! :)
Vi fick också våra certifikat konverterade, så nu innehavar jag ett amerikanskt PPL(Private Pilot Licence). Känns gott! Vi kommer börja flyglektionerna på måndag. Jag ska ha en lärare som heter Virginia som jag inte har träffat än. Det ser vi fram emot. Det verkar som flygningen här skiljer sig endel från hemma. Ganska mycket mer trafik och sånt att hålla reda på.

Efter skolan åkte vi och handlade en sväng, tog en promenad på stranden, hem och lagade mat. Ikväll blev det pestopasta med salami och massa vitlök. Nu ska vi nog ta lite glass, kaffe och spela MIG. Alltid lika mysigt!

Florida är härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0