Första flygningen!

Idag flög vi första gången här i Florida. Riktigt roligt! Min instruktör verkar jätte bra och trevlig och Vero Beach var hur vackert som helst från ovan.. Ska försöka ta med kamera upp nästa gång. Vi flög mest runt området för att känna på det lite, gjorde lite manövrar m.m. Johannes och Viktor verkade också jätte nöjda. När vi kom ner hade vi 2 timmar teori också med vår teori lärare Travis som också är Viktors instruktör på den praktiska flygningen. Vi pratade om ILS inflygningar och imorgon ska vi läsa om VOR inflygningar. Olika sätt att ta sig ner till banan från luften med hjälp av olika navigationsinstrument.

Nu är vi hemma i huset igen och klockan är snart åtta. Johannes åkte och handlade lite och jag tänkte göra en pannkakssmet. Det är vad som står på matsedeln i kväll! :) Sen blir det nog lite MIG och The Office... Johannes kommentar i helgen efter att vi haft en diskussion om ngt helt annat. "Jag har tänkt på en sak... Om vi får en fråga på MIG som vi haft innan men bara två personer kommer ihåg svaret så räknas den ändå och då måste man vara ärlig." Haha, tänk att man kan ha så mycket kul med ett spel.

Ett annat ganska härligt citat av Viktor igårkväll när vi sa gonatt. "Gonatt, det var kul att leva med er idag."

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hej Emma!

Passa på att mjuta, ni ser ut att ha det väldigt bra. Ett äventyr som du säkert kan leva på hela livet.

Här hemma är det som vanligt, jobb och slit. På lördag så har vi släktgolfen och sedan kräftskiva hos Ann-Sofie det ska bli trevligt.



Kram Fredrik

2009-09-16 @ 12:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0