En Onsdag.

Idag har gjorde vi vår första praktiska stage check. Jag fick flyga tillsammans med Johannes lärare och vi gick egenom vad man ska kunna hittils. I slutet av flygningen hade instruktören hittat på en liten tävling där han täckte för alla instrument och ställde frågor till mig. Svarade jag rätt fick jag tilllbaka ett instrument. Alla flygrelaterade frågor gick bra tills jag fick total hjärnsläpp när han frågade mig vem USAs president var. Men det gick bra ändå. Han verkade tycka att det var okej för han visste ju inte vad Sveriges statsminister eller kung heter. Det gick bra för oss alla så det var kul.

Vi var klara med flygningen ca halv tolv, så då åkte vi och kollade en grej med bilen hos en bilmekaniker. Vi har haft lite problem med vår bil. Det är en motor check lampa som börjat lysa. Den här gången var det katalysatorn som inte fungerade som den skulle vilket skulle kosta oss ca 7000 kr att fixa. Eftersom det inte var något vi behöver fixa för att köra bilen valde vi att skippa det.

Efter det åkte vi till stranden där vi mötte Åke och Lena. De bjöd oss på lunch och vi spenderade eftermiddagen vid polen på deras hotell. Så skönt! Det tyckte vi att vi var värda efter att ha klarat flygprovet. Nu är klockan snart halv åtta och vi har varit och handlat. Johannes är i full gång med att laga köttbullar ute i köket. Det ska bli riktigt mumsigt!




Kommentarer
Postat av: Mamma

hahhaa att du inte kan USAs president!!! är jag förvånad:)

kommer du inte ihåg våra diskussioner vi mail förra året om Barak eller Obhama?



Ja du är lika härlig som alltid saknar ditt pratande här hemma, men på lördag kommer ju en likasinnad, han kan nog liva upp allt här lika mycket som du gör!

Ha det så gott gumman och ta vara på varje dag!

massor av kramar mamma

2009-10-01 @ 22:15:51
Postat av: Emma Zahlin

Mamma! Vet du vad USAs president heter? Är det Barak eller Obama? ;)



Jag visste det egentligen. Hans förnamn kom bara inte till mitt huvud just då.



Kram kram

2009-10-02 @ 00:16:02
Postat av: Mamma

Haha igen, givetvis skulle det stå Obama eller Mac Clain:)

2009-10-05 @ 20:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0