Vilken dag...

Igår hade jag bestämt mig för att det var dags att klippa sig. När killarna var och flög på förmiddagen satt jag och letade frisörer på internet. Jag hade fått ett tips om en som skulle vara bra och ringde dit först men de skulle ha 60 dollar för en klippning!! Det kändes lite väl mycket så jag fortsatte leta och ringde på en annan som var klar billigare och de sa att det bara var att komma förbi. Så när Johannes och Viktor kom hem igen åkte jag dit. Det är klart att det är en chansning när man kommer såhär första gången till en stad.. och det kunde väl blivit värre kanske. Men jag tror att det är den värsta klippningen jag haft. Frisören hade långa svarta lösnaglar som hon rev mig med, samtidigt som hon slet och drog i håret när hon kammade det. Hon klippte hej villt och när hon kom till luggen klippte hon den bara rakt av.. Jag försökte lite försynt säga att jag ville ha det lite åt sidan så hon fönade upp den åt vänster och sprayade massor, vilket fick det att se ut som en typisk amerikansk 80-90 tals frisyr. Sen var det klart! Jag var nog inte den gladaste människan när Johannes och Viktor kom och hämtade mig. Som tur är växer det ju ut!

Senare på kvällen var det min tur att flyga. Underbar kvällsflygning! Det var helt stilla i lugten och lugnt på radion. Solnedgången var hur vacker som helst och vi fick till och med möjlighet att se en storm som håll på att bygga upp i horisonten, det var magiskt. När vi landade sen hade det blivit mörkt, men det gick bra. Trots att det var ett år sedan jag gjorde en mörkerlandning senast.

När Johannes och Viktor kom och hämtade mig hade de tydligen råkat ut för punkterning när de var påväg att åka och spela tennis. Det är alltid ett äventyr med vår bil! Nu var det trevdje gången vi var på verkstaden sen vi köpte den för en månad sen. Vi avslutade kvällen med mat, pluggande, skitgubbe och the office.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Har du inget roligt kort på frisyren?? Jag ska hälsa från Gunilla har varit o ätit lunch hos henne idag o så gick vi runt Aneby:)

Så vi hann avhandla hela vårt liv på ett par timmar:) du vet ju hur vi är när vi träffas haha



Ha det bra kram

2009-10-08 @ 17:47:59
Postat av: Sofie

Emma din stackare!! men hahah. Jag skrattar med dig inte åt dig.. Men vad grym du är som håller sånt humör uppe!

2009-10-12 @ 23:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0