Jag klarade det!

Idag hade jag uppflygning för instrument raiting! Johannes har inte kommit hem från sin än och Viktor flyger upp imorgon. Det är en lustig känsla efteråt. Man är väldigt glad samtidigt som man är otroligt utmattad från allt pluggande och av att vara nervös. Klockan halv tio tog jag och Virginia (min instruktör) flygplanet norr ut ca 1 timme till ett litet okontrollerat fält som heter Massey Ranch där vi skulle träffa kontrollanten Dale som visade sig inte vara så otäck utan väldigt trevlig. Vi hade muntligt förhör, med massor frågor om väder, instrument, regler, procedurer m.m. Efter det var det vags för uppflygningen. Vi startade och åkte söder ut igen, gjorde en ILS inflygning på Titusville och sen två stycken tillbaka i Vero Beach. Som tur var gick allt bra!!

Nu har jag ledigt ett par veckor. Dags att vila ut till nästa kurs börjar. Imorgon åker mamma, Anna och jag söder ut mot Miami och sedan Key west.

Kommentarer
Postat av: pontus

och jag ska åka söder ut till stockholm och gävle i helgen.

2009-10-29 @ 16:32:32
Postat av: Emma Zahlin

Haha! Jag var visst lite trött när jag skrev. Nu är det rätt och ändrat. Va kul med stockholm och gävle.. Innebandy eller?

2009-10-29 @ 23:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0