Torsdag

Det blev ingen flygning idag på grund av att det var för låga moln. Det betydde att vi fick åka hem och plugga istället. Eftersom det var torsdag tänkte jag att det vore trevligt att testa göra soppa. Eftermiddagen spenderade vi för miljöombytets skull på starbucks tillsammans med böckerna.


STRABUCKS på US1


Potatis och purjolökssoppa med våfflor till efterrätt. Just vid den här tidpunkten såg inte soppan så jätte god ut men det blev inte så illa.

Igår kväll fick Johannes och Viktor äntligen mig att förstå vad "torque effect" är för något. Det vill säga varför flygplanet vill svänga åt motsatt håll som propellern snurrar åt. Kreativa som vi är med hjälp av en borrmaskin.

Nu hoppas vi på bättre flygväder imorgon.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu börjar man se rollfördelningen du vid spisen o killarna me borrmaskinen, ja vi trillar alla dit i könsrollerna.hahah

2009-11-13 @ 16:47:27
Postat av: Johanna

Jag undrar om det ens är tillåtet att vara så vacker som du är Emma!

jag gillar din idé om kaffefri vecka, det kan inte bli annat än bra=)

skönt att ni är så grymt duktiga och klarar alla prövningar ni utsätts för, min absoluta favorit hittills måste varit då du glömde nyckeln, Annas ankomst är också otroligt underhållande=) haha. ni vet ju redan att jag är skadeglad, så det är väl bara att säga sanningen=)



Gött med minigolf, springrundor och inte minst fika=) jag och marika håller på att göra fiskgratäng och till efterrätt blir det kladdkaka med polly i,asgott!! men innan efterrätten är det dags för månadens dopp i vättern. känns riktigt jobbigt den här gången om jag ska vara ärlig... är kolsvart ute och det är inte många grader i varken luften eller vattnet.. men de ska bli roligt ändå!!



älskar dig vännen!

du är underbar



Gud välsigne dig

jag kramar om dig hårt hårt hårt!!

2009-11-17 @ 17:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0