Hockeykväll!

Nu har precis Johannes och Viktor gett sig iväg med Jessica upp till Orlando. Hennes plan avgår tillbaka till Sverige om några timmar. Det känns lite tomt, nu var det vår sista gäst som lämnade oss. Dessutom blev jag ju helt själv kvar nu i lägenheten eftersom de kör henne. Så jag tänkte att jag går ner hit till poolområdet och surfar lite. Ikväll ska jag på ett cafe´i en kyrka tillsammans med en anna tjej så det blir kul att börja träffa lite vänner igen. Det har verkligen varit skönt och välbehövligt att ha lite semester. Jag tror att jag har kunnat slappna av både fysiskt och psykiskt för första gången på länge.

Igår kväll var det Jessicas sista kväll och vi gav oss av ner till Fort Lauderdale för att se en hockeymatch mellan Florida Panthers och Washington Capitals. Vi fick tag i biljetter utanför av en gubbe som sålde och han var väldigt bra på att pruta med sig själv. Vi köpte fyra biljetter som tillsammans började på 80 dollar och slutade på 50. Ganska bra! 
Innan matchen hann vi in på ett köpcenter som låg ganska nära arenan. Jag och Jessica skyndade oss till forever 21, men hann tyvärr inte köpa något. Riktigt rolig butik annars med massa billiga klänningar och andra festkläder.


Det har varit jätte kul att ha Jessica här i nästan två veckor.

Det var tyvärr ingen jättespännande match. Washington (sk "dom vita") tog en ganska stark ledning redan första perioden och höll den hela vägen ut. Men det var kul ändå!


Nu är klockan tjugo i fem och jag tror att jag ska ta tag i och träna lite. Det har varit lite dåligt med det sista tiden. Dels har det ju varit semester och sen glömde jag mina springskor i Naples så de kom hit på posten igår. Vi har ett litet gym här som hör till lägenheterna så det får bli att gå in en sväng där. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Va kul, det är väl det vi missade en amerikansk hockey match!!!

2009-11-07 @ 23:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0