Disney/Epcot

Efter Napels spenderade vi en dag här hemma i Vero Beach och sedan dagen innan mamma och Anna skulle åka hem blev det Disneyparken Epcot. En riktigt häftig park där olika länder har sina egna utställningar bland annat. Det fanns också en åkattracktion som heter Mission:space där vi alla fick agera austronauter. Alla fick en egen uppgift i teamet och vi fick gå in och sätta oss i någon som var uppbyggt som en rymdfarkost och uppöeva en simulerad rymdfärd.
Dagen avslutades i parken med ett stort fyrverkeri över en sjö mitt i parken som höll på nästan i 15 minuter. En hellyckad dag med massa skoj, vi fick även chans att se Musse och långben. :)

Fikapaus med äggmackor och lite kortspelande.

En show med massa kinesiska barn. Sjukt duktiga. Det här är en tjej som kastade unt grejer med fötterna. Tänk om man kunde göra något sånt..

Här står vi alla samlade med frankrike i bakgrunden. Eifeltornet skjuter upp bakom Johannes huvud.

Vi var så glada efter att ha fått lite mat i magen. En dubbelburgare med bacon och ost.


Efter att parken hade stängt tog vi farväl av Anna och mamma som skulle stanna i Orlando för att flyga tillbaka till Sverige dagen efter. Resten av oss körde hem till Vero Beach, eller Johannes körde bilen och vi andra sov. När vi kom fram till Vero Beach började jag fundera på var nyckeln till vår lägenhet var. Något påminde mig om att det nog var jag som låste. När vi kom fram började vi alla leta igenom hela bilen och våra väskor utan framgång. Tillslut ringde jag mamma som var kvar i Orlando och vad som hade hänt var att jag hade råkat lägga vår lägenhetsnyckel i mammas bil. Jag sitter just nu i denna stund och funderar på vad jag har för bortförklaring till varför detta hände. Jag tror inte att något är godtagbart nog till att nämna här så vi får lämna det. Hur som helst. Vi fick alla packa in oss i bilen igen och jag körde nu. Vi körde ca 1,5 h där vi mötte Anna och mamma som hade hade sovit ungefär en timme när jag ringde dem. Vi fick nyckeln och sa hejdå en andra gång. Tillslut somnade vi hemma i lägenheten ca 03.00. Det är sånt som händer. Som tur var höll Jessica mig vaken i framsätet hela vägen. Det kan vara mysigare än man tror att åka bil på natten och nu har jag i alla fall lärt mig vägen till Orlando. Man får se till att skapa sig minnen!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, du glömde o ta me att Anna o jag körde runt en timme o letade efter vårat hotell, inget nr o ingen adress.....allt ser lika dant ut i USA.

2009-11-05 @ 21:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0