AUSTRALIEN igen.

Nu är jag tillbaka i civilisationen. I söndags morse kom vi tillbaka hit till Brisbane efter ett dygns resande. Det var en underbar känsla att komma ur planet och känna den höga, friska luften. Jag hade helt glömt bort hur mycket jag faktiskt tycker om Australien. Andra saker som var ovant med att komme tillbaka var att alla faktiskt pratar engelska och riktigt bra med. Du behöver inte längre titta var papperskorgen att slänga toapappret befinner sig när du kommer innanför dörren, inte äta ris tre gånger om dagen och det är okej att inte ha döljda axlar och knän vilket kan vara väldigt varmt när det är ca 35 grader varmt och 95% fuktighet.

När vi kom till basen blev vi mötta av två av våra ledare som kom skrikande och omfamnade oss av glädje. Det gjorde att jag genast inte kände mig trött alls längre. Resten av dagen spenderade vi att packa upp allt som vi lämnat kvar på basen men också allt som vi hade med oss tillbaka från outreachen. Det blev ju en del shoppande så vissa av oss hade svårt at få med oss allt tillbaka på planet. Vi får se hur det går att få med mig allt hem till sverige igen.

Igår blev det en underbart skön dag. Vi åkte in till stan efter lunch och låg på stranden ett par timmar. Försöker bygga upp solsbrännan igen efter tre månader med t-shirt. Frammåt fem tiden gick vi en sväng på söndagsmarknaden ooch sen blev det middag på en restaurang med tandoorikyckling. Efter det begav vi oss till three monkeys för dessert. Vi hade också tid att promenera ut med floden som rinner genom staden. En lyckad dag helt enkelt.

Imorgon börjar de-briefing... Sen är det snart dags att vända hemmåt. Här kommer några bilder från outreachen.


Evengelisation på marknaden. Här spelade vi upp ett drama.

Bya Nan

Engelska lektion

Stranden i Pang-nga

En bergsby där vi bodde en natt

Första predikningen

En måltid på barnhemmet i Kambodja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0