Kuala Lumpur-Phnom Penh

Heeeej pa er!

Nu ar jag i Kambodja. Sitter pa ett litet internet cafe tillsammans med resten av mitt team. Det har varit 3 riktigt intensiva dagar de senaste dagarna. Vi lamnade Australien i Torsdags morgon tidigt! Resten av var klass skjutsade ut oss till Guld Kusten for att vinka av oss vid flygplatsen. Vi flog darifran ca 9 h till Malaysia, Kuala Lumpur dar vi stannade ett dygn. Da hann vi i stort sett bara ata och sova och resa in och ut fran stan.

Vi anlande har i Kambodjas huvudstad fredgkvall och blev pa flygplatsen motta av en fran YWAM kambodja. Han sjuktsade oss till ett guest house inne i stan. De senaste tva dagarna har vi haft orientation om religonen, kulturen och folket har. Vi har ocksa varit pa en del marknader ( skulle kunna spendera otroligt mycket tid dar).. Jag kopte en billig ROLEX kopia och en t-shirt.. Jag far pruta at alla, verkar som att jag ar den enda som tycker det ar roligt! Vi har ocksa besokt falten och fangelset dar Pol Pot holl till runt 1975. Jag hade ingen aning om innan vilka massmord som har utforts i det har landet. Det var en konstig kansla att ga omkring dar. Svart att forsta. Ungefar 2 miljoner manniskor var torterade och sedan mordade! Kan inte forsta hur det kan handa! Det ar inte mannskligt.

I morse var vi i en kyrka har. Riktigt harlig gudtjanst. Folket har ar sa vackra. De ler hela tiden!

Har fatt testa pa en del lustig asiatisk mat. Som ni vet ar det inte min starka sida men jag lar mig. :)

Laser en otroligt bra bok nu. "Captivating". EN bok som alla tjejer borde lasa!

Imorgon aker vi ut till barnhemmet sa jag kommer nog inte vara sa kontaktbar de narmaste dagarna.

Kramkram

Kommentarer
Postat av: Johannes

Kan känna igen det där med att du är den enda som tycker det är roligt med såna marknader...;)

2009-01-12 @ 07:14:58
Postat av: Ida

hej emma!



Härligt att höra att du har det bra!

Blir så sugen på att resa när ja läser om dina äventyr!

Ta hand om dej!



Kramar syssling!

2009-01-15 @ 08:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0