Senast dagarna..

Just nu är klockan tjugo i tolv och jag har som vanligt lite svårt att sova. Det brukar bli så att jag går och lägger mig sådär tio halv evla någonting och efter en timme när jag fortfarande inte kunnat sova går jag upp och hämtar lite puffar (Havrefras) och mjölk. Det brukar funka. Någon som har bra sömntips?

I lördags var det dags för min mormors 75 års fest. Massor med god mat, släktingar m.m. Jag och Anna åkte hem ca 17 och tog en powernap ute i solen innan Simon, Phiip, Gusten och Johannes kom. Vi hade en riktigt mysig kväll med fajitas, godis och ticket to ride. Simon hade en del tyck för sig hela kvällen. Det började i affären med att han skulle väga allt och alla för att se vad det skulle kostat som kungskrabba, mycket spännande. Sedan kasta det mesta hit och dit.. Vi andra tror att det beror på att han är kär. Kvällen höll på ända fram till ca halv två men då hade Gusten nog sovit i fotöljen i en halvtimme i alla fall.

I söndags gav jag och Johannes oss iväg mot gränna för att ta oss ut till visingsö där vi skulle hjälpa till med helgens FLY-IN, en träff för privatpiloter runt om i sverige. Vi hade först planerat att försöka vara där ut runt tio men eftersom kvällen innan blev ganska sen kom vi inte iväg hemmifrån förren ca kvart i tio. Detta gjorde att vi missade tio-färjan och även 10.30 färjan. När vi väl kom fram och skulle köpa biljetter fick vi en vänlig information om att ska vi ha med bilen ut till ön så skulle vi behöva stanna där ute till tidigast nio på kvällen. Det är många som vill åka ut till visingsö en sommarsöndag. Vi insåg då ganska snabbt att det inte var rimligt att ta bilen ut och började fundera på hur vi skulle ta oss ut. Vi ringde lite olika personer på flygklubben utan framgång, funderade en och två gånger på att lifta tillslut ringde vi även båda två till våra mammor om råd. Tillslut fick vi den brilljanta ide´n att åka över och hyra cyklar och cykla en mil upp till norra udden där flygfältet ligger. Så fick det bli och ungefär halv två var vi framme. Då var det mesta slut men vi kunde i alla fall hjälpa till med att plocka ner en tipsprommenad. Men det blev en ganska lyckad dag endå trots att det inte blev som vi hade tänkt oss. Vi avslutade kvällen med en middag i hamnen och gick sedan på allsång i gränna. Mycket trevligt!

Kommer bilder från helgen snarast.

Nu är det dags för en vecka ny vecka på jobbet. Den här veckan har det börjat dra igång igen och många är tillbaka från semestern, kul att få lite sällskap.

Här är några bilder från bröllopet förra helgen.

Sommaren verkar var bröllopens årstid. Folk gifter sig på löpande band. Det är härligt med kärlek! Men frågan är om vi verkligen har förstått vad kärlek är? Så som det är tänkt av Gud att vara. Det är något jag funderat mycket över i sommar. Gud som även säger att han ÄR kärlek. Vad betyder det egentligen? Ju fler gånger jag har försökt desikera 1 kor 13 ju mer inser jag hur lite jag förstår. Det är något innom mig som bara längtar efter den här kärleken, den som inte är uppblåst, inte självisk och vill ingen något ont. Den som är ren, tålmodig och god. Kärleken som gör oss fria, ger oss hopp och uthärdar allt.

Gud, visa mig vad villkorslös kärlek är. 


Ty så älskade Gud världen att han gav sin enda son, för att de som tror på honom inte ska gå under utan få evigt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0