Komedi?

Igårkväll var det alltså bio i jönköping som gällde med massa goa vänner. Vi var ett gäng som gav oss av och började med att äta 15 rätters middag på en libanesisk restaurang. Det var roligt att testa lite nytt. Jag gjorde framsteg, åt hela 5 musslor! Testade min första förra sommaren så nu känner jag mig lite stolt. Efter det gick vi på bion Bruno. Jag vet inte om man kan säga att det var en flopp. Svårt att beskriva. Något grovare än jag hade förväntat mig. Vad jag kommer ihåg så var Borat sådär precis vad min humor klarade. Men det här gick över gränsen tror jag. Philip och Sofie gick ut efter halva filmen, jag kunde komma på mig själv då och då sittande hed ansiktet gömt i händerna eller bara stirra chockande med öppen mun. Inget att rekomendera för känsliga tittare. Men sen är det ju så att alla såna grejer gör ju ofta att man får mycket att prata om efteråt. Vi fortsatte sedan med glass och kaffe på mcdonalds. Alltid mysigt med nattfika. Själva bioupplevelsen påminnde mig ganska mycket om när jag, min familj och kusinerna skulle ha en familjekväll ett jul lov i stockholm. Vi gick på bion Dålig uppfostran. En spanska film av Almodovar, handlar om två pojkar som växer upp i en klosterskola tillsammans med lärare som är pedofiler plus att alla blir homosexuella m.m. Också en film som gick långt över gränsen för vad anna och emma 13 och 15 år borde se.


Massa mat!

Jag tror Monne blev inspererad av filmen.

Petter också kanske.

Såhär kär är Simon just nu ;)

En mycket lyckad kväll..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0