Vilken dag.

Senaste dygnet har jag spenderat med min goa vän Sofie.Vi började med att träna lite beachvolleyboll igårkväll. Underbart väder! Inte ens kallt i sanden. Sedan åkte vi vidare mot Jönköping. Efter att ha kört i ungefär 30 km/h på grund av alldeles för mycket regn kom vi tillslut fram till Sofies och Fridas lägenhet. Det blev en väldigt mysig kväll med mycket prat och skrattt innan vi somnade.


Sofie och Frida fixar till sig innan det var dags att åka till skolan i morse.

Min dag idag har däremot varit lite speciell. Började med att gå ett varv runt munksjön. Kändes skönt att komma ut lite när flickorna hade åkt iväg till skolan. Bär jag hade gått nästan halva varvet började det ÖSREGNA. Men vad ska man göra? Det var bara att fortsätta runt. Väl tillbaka i lägenheten genomblöt tog jag en riktigt varm dusch. Efter det tänkte jag ta en sväng till A6. När jag kom ut till bilen fick jag se ett litet vitt kuvert på runtan. Hmm.. vad kan detta vara tänkte jag? Ett kärleksbrev kanske? NOT! Förstod direkt att det var parkeringsböter. Jag hade ställt bilen för nära en korsning. I ett sånt läge blir man väldigt irriterad på sig själv. Men, men. Så kan det bli ibland.



Jag fortsatte i vilket fall ut till A6 efter att ha kört ett par varv i Jönköping. Som ni vet är kanske inte mitt lokalsinne det bästa, men man lär sig alltid något på vägen som tur är. Jag insåg också under dagen att vädret skulle bli på tok för dåligt att flyga i, vilket kändes ganska tråkigt.

När väl Sofie och Frida kom hem från skolan gjorde vi massa plättar och kollade lite på Grey´s. Efter det åkte jag och hälsade på Johannes och resten av familjen Johansson en sväng innan det bärde av hem mot Tranås igen.

Som sagt vilken dag. Frida och Sofie utnämner varje dag dagens "botten" och "toppen". Idag skulle jag säga att dagens "botten" var parkeringsböterna helt klart. "Toppen" får nog bli i stort sätt vänner tror jag!  Ni betyder så mycket.


Mina första parkeringsböter.


På 6 köpte jag en universaladapter. Mycket bra att ha om man ska resa till Australien.
Kostar bara 99 kr på Clas Ohlson.


På tal om att resa, här är Johannes och David utanför centralstationen i Milano nu i somras.


Här är vi tre på en båt i Venedig.


I helgen ska jag och Johannes åka och hälsa på David och alla andra klasskompisar som har flyttat tillbaka till Västerås. Det ser jag verkligen fram emot. Här på bilden är jag, Anna och David när vi väntade på flyget tillbaka till Sverige.

Det blev ett ganska långt inlägg ikväll.
Jag fick ju ta i lite för att fylla upp din förmiddag på jobbet Lena! ; )






Kommentarer
Postat av: Lena

Du förgyllde min förmiddag! Skönt att få avbrott från nagelfilning och kaffedrickande på min arbetsplats ;)



Kram

Lena

2008-09-10 @ 10:51:14
Postat av: Johannes

Oj, ser ut som fam. Johansson är flitiga läsare.

Vilka härliga bilder du letat fram, speciellt den från Milano ;)



Vill bara tillägga att det är skönt att se att parkeringsvakterna sköter sitt jobb och håller ordning i vår fina stad. De är trots allt på gatorna för vår egen trivsel, säkerhet och nytta. Här i stan kan man inte parkera hur man vill, till skillnad från...

2008-09-10 @ 11:03:41
Postat av: Sofie

haha vilken bild du fick på mig!



Saknar dig redan fina Emma..

2008-09-20 @ 01:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0