Baknings dax!

Här kommer lite uppdateringar. Min dag idag började klockan halv nio när jag vaknade med ett ryck. Jag och Anna hade bestämt oss igår för att gå upp tidigt och baka bullar. Vi siktade på att vara igång ungefär runt klockan 07.00 vilket misslyckades. Men men.. Bakning blev det i alla fall. Vi fick börja med en sväng till Willys för att komplettera lite. Sen blev det många, många bullar. Jag hann också med att baka mitt favoritbröd "hurtbulle". Hur gott som helst. Testa själv. Gå in på www.arla.se och sök efter det. Smidigt, enkelt och oerhört saftigt.

Patricia dök också upp och hjälpte till med de sista bullarna. Efter det njöt vi en stund i solen och filosoferade en del om livet. Kvällen spenderade vi i Aneby med beachvolleyboll. Kul, även om regnet inte var jätte önskat. Väl hemma fortsatte bakandet, fast nu blev det gröna muffins, tigerkaka med choklad och vanilj och ännu ett hurtbulle bröd. Jag har verkligen kommit in i det här med att baka. :)


Annas gröna muffins med glasyr.



Vår inneboende Sara är berädd att sätta igång att göra kaka av chokladen.


Måste tillägga att gårdagskvällen blev hellyckad. Jag hade med mig två förväntansfulla passagerare upp i det blå med vår nya PA-28 SE-ILV. Riktigt härligt! Blir förhoppningsvis mer flygning nästa vecka. Nu är det dax att sova lite. Imorgon blir det lite jobb igen på Weekdays AB här i Tranås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0