Äntligen framme!

Jag är här, framme i ortoligt varma Brisbane, Australien. Jag kan knappt fatta att det är sant! Allt känns sååå bra! Här kommer en liten resume av de senaste dagarna.

I fredags den 26/9 åkte vi upp ett gäng till Stockholm för att umgås, gå på parlamentet och ta avsked. Parlamentet var överraskande kul tyckte jag faktiskt. De medverkande var Robert Gustavsson, Babben, Annika Andersson och Johan Wahlström. Vid det här laget har nog programmet redan sänts för det skulle gå i söndags. Efter det blev det restaurangbesök och sedan fika hos Marta i gamla stan. Mycket mysigt. Tack alla underbara vänner för allt! Tack Sofie och Johannes lite extra.. Vilka vänner! :)

Hela gänget utanför Tv-huset.


Ok. Åter tillbaka till resan. Jag, Emmy och Anna blev utskjutsade till Arlanda av Emmys föräldrar. Eftersom vårt plan till London var iställt som skulle gå 18.40 fick vi skynda oss att hinna med ett som gick 18.00. Det var inga problem. Så vi flög alltså Arlanda-London, London-Bangkok, Bangkok-Sydney och tillslut Sydney-Brisbane. Flygresorna gick lättare än jag hade trott. Men det blev en lång resa, vi reste sammanlagt i 32 timmar... Jag är glad att jag hade stödstrumpor.

Väl framme i Brisbane blev vi hämtade i av en av våra ledare Jenna som hämtade oss och ett par andra som ska gå på skolan. När vi kom fram till basen blev vi visade runt och fick våra rum. Vi är bara sex tjejer i min klass och vi bor i samma rum. Än så länge är det bara jag ocj Ruth från belgien som har kommit hit från våran klass än. De andra kommer imorgon eller på onsdag. Alla är jätte trevliga och det känns så bra. Vi har verkligen blivit ordentligt välkomnade och det är en sån frid över skolan och människorna här. När vi kikade in i klassrummet idag stod det på tavlan "Welcome to the best 6 months of your life". Jag hoppas på det :) Just nu är Anna och Emmy och badar i floden. Det är 30 grader varmt nu och blir varmare för varje dag.


Stödstrumpor och mysbyxor, kanske inte den snyggaste kombinationen.

Byte i Bangkok.

Nu är jag super trött... Klockan är 4 på eftermiddagen, vi ligger 8 timmar före Sverige. Om en timme är det lunch, efter det tror jag nog jag kommer slockna. Skolan drar igång på onsdagkväll, det blir spännande. Min mobil har förresten flippt ut lite, jag får alla sms minst 5 gånger jätte jobbigt! haha!

Hoppas ni alla mår bra hemma! Tycker om er massor!

Kommentarer
Postat av: Mamma mu

Va skönt att ni kommit fram o att allt gått bra!

Glöm inte att dricka vatten innan kroppen vant sig. Kram mamma

2008-09-29 @ 09:09:44
Postat av: Maria & Calle

Vad roligt att höra att ni är framme nu, det ska bli jättespännande att följa er på bloggen.

Kram

2008-09-29 @ 13:07:27
Postat av: Johannes

Tack för i helgen!

Underbart att höra att allt känns bra. Jag hoppas verkligen att du inte kommer att längta hem utan att du kommer att njuta av de 6 månaderna som du har framför dej, det kommer gå snabbare än du/vi tror.



Vi blev förresten TV-stjärnor som du ville ;)

2008-09-29 @ 19:37:01
Postat av: Ida

Heej!

Gott att höra att du kommit fram välbehållen!

Så roligt att kunna läsa o se va du tar dej för där på andra sidan jorden!! :)

Själv sitter ja nu på mitt kontor och tittar ut på en mkt kall höstgrå dag!

Antar att ni har ngra grader varmare än vi...

NJUT o ta vara på tiden!



STOOR kram syssling Ida

2008-09-30 @ 12:45:43
Postat av: Elin

Heeej!:D

Vad kul att ni kommit fram och att resan har gått bra. Härligt att känna sig så välkommen:) Hoppas du hinner villa upp dig lite med sol och bad innan ni drar igång på onsdag;) Ha de underbart! Gud välsigne dig! Tänker på dig. Höstkramar från Sverige

2008-10-01 @ 22:41:15
URL: http://elinbroman.blogg.se/
Postat av: Sofie

Emmaaa!

Haha! Vilken bild du hade på mig!



På lördag är det lörda Live! Det är ju våran grej ju :) Hade vi lätt gått på tillsammans! Saknad är du..

Men strunt i det nu! Njuuuut i Australien, så ses vi snart :D Lova att vara rädd om dig bara..

2008-10-02 @ 15:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0