Regn... och ännu mer regn.

Jag vaknade vid 04.00 av ett riktigt skyfall. Det lät nästan som att hela taket skulle trilla ner. Sedan dess har regnet öst ner, hela dagen i stort sett. Jag hade tur när jag tränade imorse bara, då var det bara duggregn. Men det är uppfriskande med lite regn.


Ibland gillar jag regn...

Det är något speciellt med schalen (vet ej om det stavas så) jag fick av Ellen från indien. Jag får kommentarer för den hela tiden, alla älskar den :) Jag hade den på mig idag och under eftermiddagen var det tre personer som gav mig komplimanger för den var av en kille sa att den gör att mitt ansikte glittrar. Det var fint sagt tyckte jag.

Idag hade jag mitt första "one on one" samtal. Vi har alla var sin ledare som vi har personliga samtal med en gång i veckan. Min heter Melissa och kommer från Scotland. Den här veckan har varit väldigt omtumlande andligt sett så det var skönt att få prata av sig!

Vi har fått göra en del tester så här i skolstarten, hur vi är som personer och så vidare. Idag till exempel gjorde vi ett som skulle visa vilket kärleksspråk vi har. Mitt visade att jag var typen "physical touch" och "quality time". Detta betydde i stort sett att jag tycker om att bli uppskattad genom t.ex. kramar, spendera tid tillsammans, samtal m.m. Interssant! Vi gjorde också ett annat här om dagen om styrkor. Det var ett test med 180 frågor som visade vilka våra starkaste sidor var.
Mina sidor var:
Strategisk- ser samband i allt och varför saker händer, har också en förm¨ga att noga tänka egenom saker
Learner- det är viktigt för mig att lära mig nya saker hela tiden
Activator- vill gärna sätta igång med uppgifte på än gång och har saker på gång hela tiden
Woo- tycker om att prata med främligar och skapa nya kontakter
Achiever- driftig och måste prestera något i allt personen gör

Det var en lite förkortad verision men lite i alla fall.

Nu är det dags att läsa lite och sova. Imorgon kommer vi få reda på vilka destinationer våra outreach kommer gå till. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Petter

hallo du...

gött o se att du sprider ABC till andra sidan jorden.. ;)

Hoppas du får en gött land att åka till iochmed outreachen...

kram

2008-10-10 @ 14:06:14
Postat av: Mamma mu

hahha....Du hade inte behövt göra de där testerna allt det där visste jag om dig! Vad det stämde bra o va spännande!

2008-10-10 @ 17:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0