OUTREACH Teamen klara

Då var det färdigställt. Jag åker på outreach till Thiland/Kambodja i 10 veckor i början av januari. Det blir jag och 5 andra från min klass tillsammans med två av våra ledare. Det känns toppen. Jag hade beslutsångest innan jag valde, kändes som att det var viktigt att åka dit Gud ville. I sista sekunden visade han mig... :) Vårt team kommer ha vårt första möte imorgon kväll för att börja planera. Jag ser verkligen fram emot det!

Den här veckan har vi temat " The nature and character of God". Leah Dettling är vår talare, fantastisk kvinna. Idag talade hon i stort sett rakt in i mitt liv/framtid. Hon berättade bland annat att mitt namn betyder "universal" vilket jag inte hade en aning om. Hon sa också massa annat som jag inte kan gå in på. I vilket fall det är häftigt att se hur Gud kan tala till en genom olika människor.

Om någon funderar på att göra en DTS är det något jag starkt kan rekomendera. Bättre grund i livet är det nog svårt att få tror jag.

Hoppas ni har det toppenbra hemma! Tänker på er!
Godnattkram

Kommentarer
Postat av: Johannes

Skönt att det känns bra inför er Outreach!

Hade hoppats lite på Kina dock... ;)

2008-10-15 @ 15:43:58
Postat av: Mamma

Va spännande det låter....me Thailand/kambodja. Kul att du tycker det är så bra och att det ger dig något personligen.

kram kram

2008-10-15 @ 18:50:58
Postat av: Maria & Calle

Oj, vad spännande med outreachen.

Skönt att höra att du verkar trivas.



Kram

2008-10-16 @ 06:46:59
Postat av: Ida

wow, thailand/kambodja.. va spännande! Det kommer säkert att bli jättekul!

Gott att höra att du trivs oxå, tänker på dej!



Stor kram O hälsa syster!!

//syssling Ida

2008-10-17 @ 07:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0