Orientation

Hej alla!
Idag har vi haft orientation hela dagen. Vi har gått igenom massa praktiskt saker som vi kommer ha nytta av och en del regler, riktlinjer och sånt. Bland annat pratade vi om varför vi har klädkod och varför de rekomenderar att man inte startar en romantisk relation med någon under DTSen. Jag höll med om allt de sa! :) Vi gick också igenom schema och vilka ämnen och talare vi kommer ha.

Imorse var Anna och jag ue och gick också förresten! Skönt! Människor på gatorna är väldigt trevliga... Även att vi var ute jätte tidigt var människor vi mötte jätte glada och hälsar.

Imorgon ska vår klass åk till Gold Cost på retreat. Vi ska bo vid stranden och bara umgås och lära känna varandra i två dagar. Så det blir fredag och lördag. Här är våra skolveckor tisdag till lördag. Lite annorlunda men det gör inget. I vilket fall ska det bli jätte kul att åka till kusten.

Min mobil verkar börja fungera igen.. Efter att ha fått samma sms från Gunilla snart 100 gånger (jag överdriver inte)! Det var sjukt irriterande. Om det är någon som har skickat sms som jag inte har svarat på beror det på det... Testa skicka igen nu så kanske det funkar :)

Annars är det bra.. Man lär känna folk mer och mer vilket är kul!!

Så här ser det ut på årt rum. Vi bor sex tjejer i tre våningssängar.

Ute på verandan utnför vårt rum. Från vänster Ruth, 24 från Belgien, Shelly, 19 från England och Abby, 18 från Phillinerna.

Hoppas allt är bra hemma! Just nu är jag lite rastlös för vi är lediga ikväll men är lite för trötta för att hitta på något. Men det är väl bra att vila, vi har hört att vi kommer få fullt upp framöver. Engelskan, förresten går rätt bra.. Det är fler här som inte har engelska som första språk. Det kan bli ganska kul när det blir missförstånd ibland. Haha...
Ibland har jag kommit på mig själv att jag tänker på engelska. Det är bra! Men helt bekväm är jag inte än. Värken sett någon orm eller spindel än! Hoppas det fortsätter så!

Nu är det dags att avsluta.. Jag återkommer efter vår retreat! Ciao!

Kommentarer
Postat av: Johannes

Riktigt kul att följa din och Annas blogg, lägg upp många bilder så att vi som går här hemma får se en glimt av världen utanför Småland.



Akta dej för hajar när ni åker till kusten ;)

Ett tips bara,: Badar det inga infödda, bada då inte du heller.



Ciao... det gillar jag!

2008-10-02 @ 22:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0