Gold Cost

Hej på er..

Nu har jag sett the gold cost. Vackert ställe! Men det var lite blåsigt och kallt i vattnet så jag badade inte. Vi har börjat lära känna varandra lite mer i klassen nu när vi har hunnit umgås lite. Vi är 9 elever och 5 ledare. Två av eleverna har inte kommit än, två killar från Indien. De har problem med sina VISUM men vi ber mycket för dem och tror att de kommer kunna komma nästa vecka. Här är några bilder från de här två dagarna.


Här är Ruth och jag i minibussen påväg till kusten. Hon är 24 år och kommer från Belgien.




Packning.. :)

För att svara på lite frågor:

På skolan just nu är det rätt fullt med folk. Vi är ca 60 elever och 30 staff. I min klass är vi 9 elever och 5 ledare. Elerverna kommer från sverige (jag), belgien, indien, usa, england, norge, philipinerna och ledarna ghana, korea, usa/taiwan, USA och scotland/australien.

Min kurs kommer handla mycket om mission och behov i andra länder. Vi inriktar oss mycket på länder som i 10:40 fönstret som det kallas. Det är från latitud 10 till 40 norr om ekvatorn. Det är där de flesta onådda länderna finns, ungefär nordafrika, mellanöstern, asien. Det känns jätte spännande! Verkligem rätt för mig. Vi kommer blnd annat läsa en kurs då vi var och en ska välja ett land som vi ska fördjupa oss i och se vilka behov som finns i just det landet.

Imorgon är det söndag och då är vi lediga. Jag tror vi är några som ska åka in till stan en sväng och sedan gå till Vinyardchurch. På måndagar är vi vanligtvis lediga men nu på måndag ska vi ha lektioner fram till lunch på grund av att talaren som kommer bara kunde måndag till torsdag iställer för tisdag till fredag, då vi vanligtvis har lektioner. Temat för nästa vecka är Father heart of God.

Måste erkänna att jag hade lite hemlängtan igår... Men fick prata av mig lite med Anna och Emmy idag. Så skönt att ha några som känner än och förstår svenska som man kan prata av sig med ibland. Det går bättre och bättre med engelskan men ibland är det lite jobbigt när man inte kan förklara allt man vill och när ingen fattar när man skämtar.. :)

Hörde föresten att det var kanelbullensdag idag. Jag har tyvärr inte hunnit äta någon. Hade gärna velat.

Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Mamma mu

mmmmm....du skulle ju inte längta hem:)

Är det inte så varmt? Ni verkar ha en del kläder på er typ jeans o så?



Ha en bra dag! själv ska jag sova nu.



kram kram

2008-10-04 @ 23:58:05
Postat av: Johannes

Diggar glasögonen!



Ska vi se hur många länder de hinner besöka innan våra brillor går hädan?

2008-10-05 @ 23:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0