Dagen idag.

Okey... Min dag idag. Jag gick upp klockan kvart över sex och började fixa frukosten. Vi är några i klassen som turas om att ha ansvar för att plocka fram frukost, diska, skära frukt till morning tea m.m. Vid halv varje fredag har vi något som kallas intercession. Då samlas vi alla på basen och spenderar en timme i bön för olika saker. Idag bad vi för alla olika kurser och avdelningar på skolan och vad som pågår i Indien just nu. För några dagar sedan bränndes massa kyrkor och kristna bya ner. Människor mördades, våldtogs m.m. Det är ofattbart. Jag har två killar i min klass från Indien och det är tugnt för dem just nu.

Efter det var det dags för morningtea och sen startade vi lektionerna. Det var sista passet med Character and nature of God. Vi halv ett var det dags för lunch och på fredagar har jag "one on one" vilket betyder att jag och min ledare pratar om veckan, livet m.m. Mon "one on one" heter Melissa och kommer från Scotland.

Efter lunch hade vi "smallgroup" vilket är att vi samlas 6 studenter och två ledare (samma varje vecka), fikar och diskuterar veckan, hur det vart allmänt och tankar kring lektionerna m.m.

Ikväll är vi lediga så jag pluggar, läser m.m. :) Mycket att göra just nu men det är kul. Jag gillar att ha mycket att göra.. Jag är ju "learner" och "activator" ni vet!

På måndag åker vi till Mountin Tamburine en vecka med bara vår klass!! Jag hoppas på at få se en kängru snart!!

Kommentarer
Postat av: Johannes

Ett år ens som vi åkte till Afrika! Hoppas du har firat med lite ugali, sukuma wiki och köttfärs!



Jambo, Jambo bwana!

Habari gani?

2008-10-17 @ 16:14:31
Postat av: Mamma

Var ligger det någonstans? Långt ifrån Brisbane? Jag har köpt en webkamera - kan vi prata på msn i helgen? Säg tid på sö

kram

2008-10-17 @ 17:16:08
Postat av: Susanne Dunåker

Hej Emma!

Kul att läsa vad du skrivit. Jag blir sugen på att åka iväg igen. Tänk vá mycket du lär dig och får veta om dig själv. De där testerna vore intressanta att göra. Det kommer bli jätteintressant att resa till Thailand och Kambodja. Tänk va du får vara med om mycket. Det är nästan så att man blir avundsjuk. Njut, lev och lär. Underbart att Gud snackar direkt till dig. Kram på dig!

2008-10-17 @ 23:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0