Brisbane City

Igår var det söndag och vi var lediga. Vi hann med ganska mycket. Jag, Sarah och Ruth gick en promenad och åt frukost. Sen var vi 10 personer som gav oss in mot city. Vi började med att ta en titt på fejk stranden som ligger mitt inne i stan. Efter några timmar där var vi hungriga och tog färjan över till andra sidan staden för att äta lite, genom Brisbane rinner en stor flod. Jag åt nått vegitariskt. Helt ok! Efter det gick vi i botaniska trädgårdarna, Så vackert! Vi åkte sen med en färja runt hela staden, den är verkligen faschinerande!





Buskar med julstjärnor i botaniska trädgården :)

Det finns massa sjukt höga hus i Brisbane!

Igårkväll åkte vi till Vinyard kyrkan några stycken på möte. Jätte mysig lokal på andra sidan stan. Det var speciellt. Det började med lovsång och sen bröt de mitt i och vi fikade och umgicks. Sen var det predikan och bön. Starkt möte! Min vän Ruth bad för mig och berättade att ett ord poppade upp i hennes huvud hela tiden när hon bad och det var change. Alltså förändring! Ett nytt kapitel i mitt liv kommer starta. Jag känner det med och det är spännande! Jag har verkligen förväntningar på vad Gud kommer göra.

Idag började våra första lektioner. Temat för veckan är Guds faderhjärta. Det kommer handla om Guds kärlek till oss och vi har en talare från finland här. Han är född i finland men jobbar nu som missionär i australien och japan. Det kommer bli en spännande vecka tror jag.

Det är väldigt varmt nu. Blir varmare och varmare. Ca 35 grader på dagen.

Kommentarer
Postat av: Maria o Calle

Oj, vad mycket spännande och vackert ni får uppleva och jättekul att du delar med dig så vi kan följa dig här hemifrån.

Allt gott!

Kram

2008-10-06 @ 15:54:05
Postat av: Sofie och Frida

Emma! Du är ju så HET!!

Massa kärlek från Sverige

2008-10-07 @ 21:41:47
Postat av: Mamma mu

Skulle hälsa från mormor o morfar de var här i söndags o läste era bloggar. De ber för er varje frukost o skickar kramar till er!

2008-10-08 @ 19:32:26
Postat av: Martina

vad underbart du ser ut att ha det - njut! jag håller tillgodo här hemma med mörkt gott bröd [har hört att ni saknar det] och Bonde söker fru. mikaela melander var med på tv idag, hennes kompis är med i programmet - ballt! Ta hand om dig på andra sidan jorden, tänker på dig! KRAM martina

2008-10-08 @ 20:47:11
URL: http://martinafriberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0