Hösten är äntligen (!) här

Jag njuter! Jag tänker att det är nog antagligen lika bra att jag gör det så länge det varar.. Sålänge som jag njuter av mörkret alltså. Det är ju inte så jätte mörkt än sålänge men imorgo när jag gick upp vid kvart över sex så var solen precis påväg och gå upp och jag kunde tända massa ljus, äta frukost till nyhetsmorgon. Åh så mysigt! Det var ett tag sedan. Jag har hela dagen gått och tänkt på allt mysigt som jag saknat de senaste åren som hösten innebär. För att inte tala om december månad. Det kommer innebära julkalender, julgran, julpynt, julskyltning, julfest och mycket mer.

Just nu sitter jag och har försökt göra lite övningsfrågor inför skolprovet på flyguppdraget som är på gång om ett par veckor. Sista 6 kurserna ska bli klara. Det gäller Meterologi, Airlaw, Operational Procedures, General Navigation, Radio Navigation och Flight planning and monitoring.

I bakrunden är utfrågningen på tv4 med våra politiker i full gång. Det ska bli spännande hur allt detta slutar på söndag. Själv är jag övertygad om att alliansen kommer sköta detta utmärkt i fyra år till om de får chansen. Att se oppositionen svara på frågor om jobben, skolan och drivkraft gör mig bara ännu mer överygad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0