Ny vecka..

.. pa outreach.

Helgen var toppen. Lordagen spenderade vi ute pa oarna. Thiland ar otroligt vackert. Vi besokte bland annat en o som kallas James Bond Island dar filmen Goldfinger spelades in.
Igar (Sondag) var det mote i kyrkan. Under motet ville de att jag och Ing skulle sjunga en sang de hade hort oss tralla pa nar vi var ute och jobbade. Modiga som vi ar gick vi snallt upp och sjong "Herren valsignar dig och bevarar dig" i stammor och en mix av svenska och norska. Jag maste erkanna att jag blev lite nervos men det gick bra! :) Kale holl ett vittnesbord och en Thaipastor predikade om vikten av att last Ordet sjalv och inte bara lyssna till andra. Det var valdigt bra! Min eftermiddag spenderade jag tillsammans med min teamledare. Diskuterade min mal for resten av outreachen, hur jag utvecklats m.m. Pa kvallen tranade vi in ett drama som vi ska visa upp for en skola pa onsdag.

Idag har vi haft bonevandring. Det ar en buddistisk hogtid idag sa det var hemska parader dar buddisterna gick och torterade sig sjalva och stack pinnar genom munnen m.m. Jag, Shelly och Ing var utanfor templet och bad sa vi sag inte paraden men de andra i teamet berattade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Emma! Va kul att höra att du både trivs och vantrivs det låter som en bra outreach. Vad glad jag blev av ditt kort. Ska hem till er på lördag tänkte jag! pratade med mor din inna, hon verkar trivas. hoppas du har det riktigt bra. ska bli kul när du kommer hem! Jag längtar.





2009-02-10 @ 17:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0