Light house in action

Det ar vad projektet vi jobbar med just nu heter. Vi anlande har i Chiang Mai i lordags kvall efter en ca 30 timmar lang buss/tag resa. Som tur va hade jag en otroligt bra bok sa resan gick ovantat bra. Har precis last Redeeming love, rekomenderas varmt!!

De senaste dagarna har varit riktigt bra. Vi bor jatte bra pa Lighthouse eget guest house. Dagarna har vi hittils mest spenderat med att lara kanna staden, prayerwalk, bon och lovsang m.m. Klimatet ar valdigt mycket battre har i norr. Det rinner i alla fall inte om en nar man ska forsoka sova :)

Idag har vi besokt det storsta templet i staden och fick aven tillfalle att prata lite med tva munkar. Det ar intressant att se hur olika liv man lever. En av munkarna hade varit munk i elva ar och han var bara 23 ar nu. Han tyckte att det var ganska sa jobbigt sa han eftersom de inte far ata efter klockan tolv pa dagen. Det verkar hart.
Ikvall for middag tick vi till den lokala marknaden har i omradet och kopte diverse billiga matratter.. Jag var inte jattefortjust i mina nudlar och ett agg indrankt i olja sa det slutade med att jag at en halv vattenmelon, en banan och tva clementiner. Alska Thailands frukt. Men det var ju billigt i alla fall.

Imorgon kvall ar planen att ga ut pa gatorna och kolla laget. Blir intressant men ocksa obehagligt kan jag tanka mig att se hur varlden egentligen ar for vissa. Aterkommer med hur det gick.

Hoppas att allt ar bra hemma i Sverige. Imorgon ska vi ha grot till frukost. :) Har saknat det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0