Eagles Rest

Nu har vi varit har pa eagles rest i tre dagar. Det ar verkligen toppen. Vi ar fortfarande i sodra Thiland och pa det har stallet kommer vi att vara i ca tva veckor.

Det ar en mission som ar valdigt nystartad, de har hallt igang i ca ett ar. De ar en riktig harlig familj som verkligen brinner for vad de gor. Tanken med eagles rest ar att det ska bli ett retrit center for utbranda pastorer, missionarer fran asiatiska lander. Det gar bra att kika in pa deras hemsida. www.eagles-rest.info

Det ar ocksa en familj fran Alaska har under tre manader och hjalper till. Bada foraldrarna ar piloter sa jag har haft mycket att prata om med dem. :) De bor mitt ute i ingenstans, sa de flyger till narmaste stad ca 100 miles bort en gang i manaden nar de behover handla mat m.m. Det later valdigt ensamt i mina oron men de tycker det ar hur bra som helst.

Sa det vi har gjort sen vi kom hit ar att vi har startat ett projekt att bygga en lekplats sa att de kan lattare na ut till barnen som bor i omradet. An sa lange har det mest gatt ut pa att flytta sandhogar for att fa en jamn yta.. Haha! Jag har redan massa traningsverk. Det ar bra! Vi har hjalpte ocksa till pa gudtjansten. Ikvall ska jag och Shelly halla i en engelska lektion for barn. Vi ska lara dem kroppsdelar. Det blir kul!

Maten, boendet m.m. ar toppen har! Vi ater flingor, mjolk och rostade mackor till frukost. Vilken lyx! Det var en san gladje nar vi at forsta tuggan kornflakes i sondags. Haha!

Ruth och Shelly har varit sjuka men de verkar borja aterhamta sig nu. Shelly var pa sjukhuset och fick massa mediciner i gar sa det verkar hjalpa.

Hoppas ni alla mar bra hemma! Jag tanker pa er mycket! Tack mamma for kortet, det gjorde mig jatte glad! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0